Wednesday, March 18, 2009

BeRnYaWa lAgI akU

fuyh....lemah semangat aku bila keta yang aku pandu berhenti btl2 dpn lori yang besaq...dh r ms tu hujan....cm ni ceritanya....

time : around pas asar until before maghrib...
venue : jalan shortcut di jitra
situation : rainy day...


mula-mula tu aku da date dgn kwan2 sek rendah aku....perempuan semuanya ok...
pastu ms aku buka pintu nk kuar rumah,tgk2 keta xdk...rupa2nya mak aku kuar...huhuhh
aku pn bebal r...coz aku dh gtw mak aku dh yg aku nk kuar pastu mak aku berleter disebabkan sumting...n beliau kuar diam2 menandakan aku xdibenarkan menggunakan ketanya...
aku pasrah jer la....n aku gtw r kt kwn2 aku tu,yang date ptg tu terpaksa di'cancel'kan....cian diorang...dh mekap tebal2 dh tu...hehe.
sowi yer diba,qilah,amy...(myb sabtu ni dating kitorang menjadi)

ok...berbalik kpd cerita asal,dlm koi 4 kot,mak aku pn balik...ms tu dh hujan lebat r...mak aku pn tayang kunci keta...
"nah,nk gn x??mak ltk keta kt luar dh tu...bw pelan2..hujan ni..."

terlintas gk nk cancel jer gn keta tu....tp keta dh da kt luar,aku pn gn jer la...mla2 tu xtw nk p mana...tp dsebabkan aku ni jns ska buang myk keta,aku pn bw la....mla2 aku p topup...dh lama mxs aku xdk kdt...pastu aku p Yen Gallery...p bli brg2 hiasan hadiah....

ms nk balik rumah ni la,aku ikt jalan shortcut...n hjn dh lebat gler22...sampai rasa cm nk bw mop lap cermin belakang...kelabu siut...smpai 1 selkoh ni,aku terlupa tkq gear n tkan clutch..aku slalunya ska tkan clutch drpd brek kalo nk pelan..tiba2 ja da 1 lori kuar dari simpang tu...aku pn dgn gabranya tkn brek,clutch...n nsb xtkn myk...kalo x,qalu aku..tu pn,aku rasa aku dh pusingkan keta tu dlm 180 darjah...huhuh...lory tu dh bka lampu...silau aku...aku rasa ms tu aku dh brjya wt drift cm dlm impak maksima....hehehe...

lutut aku dh ketaq ms tu...rasa cm nk tercabut pn da gk...nsb xlanggar apa2...aku diam sat dlm keta tu selama bbrpa minit,smpai lory tu hon...n aku pn blah r...hati aku dh mengucap siap2...tkt jd apa2...bila smpai rmh,aku pn msk bilk n trus tdq dgn hrpn xjd mimpi ngeri...rasa cm dh xmw bw keta,tp tu xmungkin brlaku...hehehe...

5 comments:

Naz-@Rain~ said...

nasib baik x ape2.
ish ni yg ngeri ni nak bwk kete.
tapi kalau benda tu da nak jadi mmg berlaku pun ye x? xD

L y a N A said...

haha.
bawak auto senang.
x payah clutch jadah tu suma.
rimas aku. hahha.
luckily xjd pa pe.
pasne, tny pd yg pro cmne nk bwk keta dgn selamat tp berbahaya. (??)
hahahah.

pinky gurlz said...

hehehe....tu r...slalunya aku bw cra berbahaya dan selamat....pastu aku try r nk bw cmtu ms hjn...hehehe

pinky gurlz said...

ala naz....ok jer bw keta..janji pandai control...kan lyana...???

L y a N A said...

betol.
xde hal la.
yg penting berani.
yg lain belakang kira.
hahahha.